Fogyás megállása, A kockahas a konyhában – is – készül

Mit tegyél, ha megállt a fogyás?

Megállt a fogyás! Mit tegyek?

Megállt a fogyás! Mit tegyek? Minden fogyókúra nélkülözhetetlen velejárója, hogy bizonyos időnként a fogyás stagnál, de ilyenkor nem kell kétségbe esni, mert néhány egyszerű változtatással könnyen újra beindítható.

Még a legjobban kivitelezett fogyókúra során is előfordulhatnak átmeneti időszakok, amikor megáll a fogyás.

Így fogyj egész nap, megállás nélkül!

Ilyenkor sokan még inkább lecsökkentik a bevitt kalóriákat, vagy még keményebben edzenek, és azt tapasztalják, hogy a mérleg mutatója továbbra sem moccan. Bizonyára sokan tapasztalták már ezt az olvasók fogyás megállása, de ha kicsit belegondolunk ezt teljesen természetes reakció a szervezetünktől, ha megvizsgáljuk és megértjük, hogyan is működik a szervezet.

Ilyen helyzetekben az elraktározott zsírból tudja fedezni a szükségleteit. Ha túl keveset eszünk mindenki arra számít, hogy a szervezet a hiányt majd teljes egészben ebből a zsírból fogja fedezni mindaddig, amíg a hiány meg nem szűnik.

Megállt a fogyás! Mit csináljak? - Tippek, ha stagnál a fogyása

Milyen szép és egyszerű is lenne a fogyókúra, ha így működne a dolog, fogyás megállása sajnos nem így van. Ahelyett hogy teljesen elhasználná a biztonsági tartalékait jelentő zsírokat, inkább lelassítja az anyagcseréjét, mellyel kompenzálni tudja a lecsökkent energia bevitelt és ráadásként még a zsírpárnák is megmaradnak, így továbbra is felhasználhatja őket, ha a szűkös időszak tartós maradna, vagy még súlyosabbra fordulna a helyzet.

Ráadásként, ha a hiány túllép egy bizonyos szintet a szervezetnek van még egy módszere, amivel képes plusz energiához jutni, egyszerűen elkezdi lebontani az izomzatot, amit szintén energiaforrásként tud felhasználni.

Az izomzat leépítésével nemcsak energiához jut, de eléri, hogy kevesebb legyen a szervezet energiaigénye, így tovább csökkentheti az anyagcserét. Az izomzat csökkenésével kárba vész az kemény munka, amit a fejlesztésére fordítottunk, és a tovább csökkenő anyagcsere miatt a fogyókúra még nehezebbé válik.

Mit tehetsz, ha megállt a fogyás?

A fogyás stagnálása tehát mindig ugyanarra az egy dologra vezethető vissza a kiváltó okoktól függetlenül, mégpedig az anyagcsere lelassulására. Lássuk, hogy mit is kell ilyen helyzetben tenni.

fogyás megállása természetes fogyókúrás tabletták

A fogyás megállásának kiváltó okai és megoldásuk 1. Túl nagy az energia hiány — A fogyás stagnálásának elsődleges oka Ha túl nagy az energiahiány azt a szervezet az anyagcsere lassításával próbálja ellensúlyozni.

fogyás megállása fogyási csíkok eltüntetése

Energiahiány azonban nem csak akkor léphet fel, ha túl keveset eszünk, hanem akkor is, ha túl sokat edzünk, de nem növeljük meg annak megfelelően az energia bevitelünket, így a szervezet szintén energiahiányos állapotba fog kerülni. Ilyen esetben bár sokat edzünk, de a nap többi részében az anyagcsere még is lassú marad. Tehát fontos, hogy a napi kalória bevitelt és a fogyáshoz szükséges energiahiányt mindig a napi energiaszükségletünkhöz igazítsuk.

Mit tegyél, ha megállt a fogyás?

Ez a szükséglet természetesen minden nap más és más, attól függően, hogy miket csinálunk a nap során, munkanap van-e vagy hétvége, edzünk-e vagy épp pihenő napot tartunk. A fogyókúra során mindig ügyeljen rá, hogy a napi energiahiány egy optimális kcal között legyen.

fogyás megállása gyors fogyás hasról házilag

Ha ennél nagyobbá válik az napokon belül anyagcsere lassuláshoz fog vezetni. Még ha nem is fogyás megállása számolni a kalóriákat, akkor is érdemes kiszámolnia a napi kalóriaszükségletét, hogy legalább képet kapjon a szervezete valódi szükségleteiről, mely segítségére lesz, hogy az étkezésére és az elfogyasztott mennyiségekre jobban odafigyelhessen.

A szervezet alkalmazkodik — A fogyás stagnálásának második oka A szervezet alkalmazkodó képessége igazán egyedülálló.

Ment, de megállt – Hogyan lendüljünk át a fogyókúrás platón?

Nem csak a fogyás megállása kalóriákhoz, de az edzésekhez is képes rövid időn belül hozzászokni, így a korábbi fogyást okozó kalóriahiány, vagy épp edzésmódszer hatékonysága jelentősen leromlik. Hogy a szervezet ne tudjon alkalmazkodni és a fogyás folyamatos legyen, minidig aktívan kell tartani a szervezetet, mindig fejlődésre és változtatásra kell kényszeríteni. Ezt úgy érheti el, ha rendszeresen változtat az edzéstervén, az edzés intenzitásán, módján és idején, a végzett gyakorlatok sorrendjén stb.

Nem kell fogyás megállása áldott nap ugyanazt csinálni, edzései legyenek változatosak, és alkalmazzon időnként spontán változtatásokat is. Hallgasson a megérzéseire és figyeljen a szervezete visszajelzéseire.

fogyás megállása helyes étrend fogyáshoz

Az alkalmazott energiahiányt is rendszeresen változtassa az optimális fogyás megállása belül. Egyik nap egyen egy kicsit kevesebbet, másik nap kicsit többet és ne fogyás megállása egy fix értékhez. A folyton változó feltételek mindig aktívan tartják a szervezetet, mert mindig új helyzethez kell alkalmazkodnia. Az izomzat leépül — A fogyás stagnálásának fogyás megállása oka A fogyókúra elsődleges célja a zsírpárnáktól való megszabadulás, azonban bármennyire is jól végezzük, mindig jár némi izomveszteséggel, mivel a szervezet az energiahiányt nemcsak zsírból, hanem izomzat felhasználásával is fedezi.

fogyás megállása 1 hónap alatt 20 kg fogyás

Minél gyorsabban szeretnénk lefogyni, ill. Ahogy korábban már szó volt róla az izom leépülés nem csak azért nem kívánatos, mert a kemény munkával felépített izomzatunk eltűnik, de az anyagcserénk is le fog lassulni. A fogyás folyamatos szintentartásához tehát biztosítani kell, hogy az izomveszteség minimális legyen.

Hasznoskiadványok