Jógikus étrend. Jógikus receptek - Jóga-sziget - Sivananda jóga

tiroljobs.hu: A jógikus étrend

Tetszik ez a bejegyzés?

Kíváncsi vagy, mi a titka az indiai jógiknak, akik hihetetlenül rugalmas alkattal végzik a bonyolult gyakorlatokat? Testük mindenre képes, és lelki egyensúlyukból egy percre sem billennek ki.

Irigylésre méltó testfelépítésük és harmóniájuk alapját étrendjük jelenti.

keto diéta otthon

Azt vallják ugyanis, hogy az élelmiszer nem csupán élvezeti forrást jelent, és nem is csak éhséged csillapítását szolgálja, hanem az életerő forrása maga. Természetesen csak akkor, ha megfelelően választod meg, mi kerül a tányérodra.

Csoportosíts és válassz! A jógamesterek számára rendkívül fontos, hogy testük mindig hajlékony és könnyű maradjon. Ebből kiindulva három csoportra osztják a táplálékokat, annak megfelelően, hogy milyen hatást gyakorolnak testsúlyukra, erőnlétükre és közérzetükre. A jógadiéta során nem kell szigorúan ragaszkodnod jógikus étrend, ám, ha követed a jógikus étrend szabályokat, gyorsan megtapasztalhatod az étrend alakformáló és energianövelő erejét.

Az élelmiszerek első csoportját alkotják a szatvikus táplálékok, melyek fogyasztása után nem érzel levertséget. Ezek az ételek fokozzák vitalitásod és anyagcseréd, illetve támogatják emésztőrendszeredet.

Olvass további cikkeket Jógikus táplálkozás 1. A sejtpusztulás és újraképződés miatt a testünk folyamatosan kicserélődik, és aztán abból az anyagokból tevődik össze, amelyeket az étkezés során magunkhoz veszünk, így végtelenül fontos a minőségi táplálkozás. A táplálkozás meghatározása és szintjei A teremtett világban minden élőlénynek, így nekünk, embereknek is négyféle ösztönös cselekvésünk van: evés, alvás, párzás és védekezés.

Idetartoznak a gabonafélék, a gyümölcsök, a zöldségek és a hüvelyesek, emellett e táplálékok értékes kiegészítői a tejtermékek és az olajos magvak. A radzsasz típusú élelmiszerek kevésbé ajánlottak, mivel fűtik a szervezetedet, és túlzott izgatottságot okozhatnak. Ezért csak mértékkel fogyaszd a csípős fűszereket, a fehér húst és a halat, a tojást és a koffeintartalmú italokat. A jógik által legkevésbé javasolt táplálékok pedig a tamasz típusú ételek, melyek elnehezítik testedet, és szaporítják kilóidat.

Jógikus receptek - Jóga-sziget - Sivananda jóga

Nehezen jógikus étrend, így elvonják az energiát a fizikai aktivitástól. Ha karcsúvá és mozgékonnyá szeretnél válni, kerüld a zsírban gazdag húsféléket, a tartósított élelmiszereket, az ecetes, erjesztett ételeket és az alkoholt is. Ételből nyert életerő A szatvikus, tisztító hatású táplálékok ellátnak minden létfontosságú tápanyaggal, ugyanakkor emésztésük és feldolgozásuk során nem képződnek méreganyagok, és nem rakódnak le zsírrétegek.

Ezek nélkül nem indul be a fogyás! Rosttartalmuk fokozott mozgásra ösztönzi jógikus étrend tápcsatornát, és csökkenti a koleszterinszintet is. A friss gyümölcsök és zöldségek vitamin- és ásványianyag-tartalma gondoskodik erőnlétedről és bőröd egészségéről, emellett vértisztító hatásukkal más élelmiszer nem veszi fel a versenyt. Izomépítő fehérjékkel is elláthatod szervezetedet az étrendben szereplő hüvelyesek és olajos magvak segítségével, a friss, élőflórás tejtermékek pedig segítenek megőrizni bélflórád egyensúlyát.

fogyas 2 honap alatt

Míg a fehér cukor csupán az értéktelen kalóriák számát növeli, a méz, a juharszirup és a nyers nádcukor az édes íz mellett vitaminokkal is ellát. A gyógyteákról se feledkezz meg, ha az indiai jógik testi-lelki harmóniájára vágysz.

  • Jóga és táplálkozás - Hogyan hatnak az ételek a testre és az elmére?
  • EgészségJóga 0 comments Szinte mindenki számára ismert, hogy a jóga segítségével a test erős egészséges és hajlékony lehet.
  • Hogyan fogyjak le 10 kilót 1 hét alatt
  • Hogy fogyjak le nagyon gyorsan
  • Rozina fogyása
  • Hogyan fogyjunk okosan

Nem mindegy, mikor és hogyan! A jógadiéta nemcsak a táplálékok gondos megválasztására helyezi a hangsúlyt, a tökéletes hatás érdekében ugyanis fontos az időzítés is. Étkezéseid rendszeresen, néhány órás időközönként kövessék egymást, és ne zavard meg emésztésedet állandó nassolással.

Így gyomrod hozzászokik az étkezés és táplálékfeldolgozás ritmusához, és nem fenyegetnek az éhségrohamok.

mennyi idő lefogyni

Mindig szakíts elegendő időt a nyugodt táplálkozásra, így étvágyközpontodhoz is eljut a jógikus étrend üzenete. Az alapos rágással szintén elejét veheted a beslimmer testsúlycsökkentő kapszula vélemények elpusztított mennyiségeknek. A vacsora és a lefekvés között teljen el két-három óra, nehogy beinduljanak a raktározó folyamatok.

Ha gyomrod felét jógikus étrend táplálékkal, negyedét folyadékkal töltöd meg, míg egynegyedét üresen hagyod, megmenekülsz az emésztési zavaroktól, a levertségtől és az alattomos zsírlerakódásoktól is.

Aktuális programok

A diéta hatására így heti egy-két kiló súlyvesztésre számíthatsz. Hogyan kövesd a diétát? A nyersanyagokat frissen vásárold, és ne tárold hosszasan, mielőtt elkészítenéd a fogásokat! Minél több élelmiszert fogyassz nyersen! A hosszas sütés, főzés helyett is a párolást részesítsd előnyben.

Nézd meg az online jógaórákat

A tartósítószerekkel kezelt élelmiszerektől jógikus étrend a diéta során. Ha reggel citrommal és mézzel ízesített vizet fogyasztasz, beindítod a lúgosító és méregtelenítő folyamatokat.

Tálalj kisebb tányéron, így könnyebben hozzászoksz a gyakori, de mértékletes étkezéshez. Amennyiben az étrendben nem találsz mennyiségi meghatározást, az adott táplálékból egyél annyit, hogy majdnem jóllakj.

Hasznoskiadványok