Rostdús étrend minta

rostdús étrend minta

rostdús étrend minta koffeinmentes kávé jótékony hatása

Keress receptre vagy hozzávalóra Így tudsz minél több rostot bevinni a szervezetedbe egyszerűen! Mi, magyarok, csak a rostdús étrend minta ajánlott rostbevitel felét fogyasztjuk el.

Pedig a ballasztanyagok nélkülözhetetlenek a jó emésztés és az egészség megőrzéséhez! Miért fontos? A rostok az emésztés legfőbb támogatói, ám emellett többek között a vastagbélrák, a székrekedés, az elhízás és a cukorbetegség megelőzésében, valamint a fogyókúra vízhajtás szinten tartásában is fontos szerepük van.

rostdús étrend minta fogyókúrás turmix reggelire

Teltségérzetet okoznak, így csökkentik az étvágyat — ezért olyan fontosak a súlycsökkentő étrendekben! Lassítják a szénhidrátok felszívódását, így kisebb vércukorszint-emelkedést okoznak. Segítik a méreg- és salakanyagok távozását a szervezetből.

rostdús étrend minta choco lite gyakori kérdések

Mi mindenben találhatók meg? Legfontosabb forrásai a zöldségek és a gyümölcsök, a hüvelyesek, valamint a hántolatlan gabonafélék. A zöldségek közül a kukorica, a karalábé, a petrezselyemgyökér, a burgonya, a kelkáposzta; a gyümölcsök közül a málna, a ribizli, a körte, a szilva, a szőlő; a hüvelyesek közül a bab, a lencse, a zöldborsó; a gabonafélék közül a búzakorpa, a lenmag, a búzacsíra, a Graham-liszt, a zabkorpa tartalmazza a legtöbb rostanyagot.

rostdús étrend minta fogyj levessel

Nagyon fontos lenne, hogy naponta bevigyünk a szervezetünkbe legalább 30 és legfeljebb 50 g élelmi rostot. Épp ezért a friss zöldségek és gyümölcsök, a hüvelyesek és a teljes kiőrlésű gabonatermékek legyenek az étrendjünk állandó elemei! Ha nem tudod pontosan, miből mennyit fogyassz, kérd orvos vagy dietetikus segítségét.

rostdús étrend minta fogyókúrás lencsesaláta

Annak érdekében, hogy a rostok megfelelően ki tudják fejteni áldásos hatásukat, elegendő mennyiségű, azaz legalább 1, liternyi folyadékot is el kell fogyasztanod a nap folyamán!

Hasznoskiadványok